آیا برنج برای کاهش وزن مفید است؟

آیا با خوردن برنج می توانید وزن کم کنید؟

بله، اگر برنج بخورید همچنان می توانید وزن کم کنید – البته تا زمانی که کمبود کالری داشته باشید . این بدان معناست که شما بیشتر از آنچه که مصرف می کنید کالری می سوزانید.

برنج دارای تراکم کالری متوسطی است ، به این معنی که نسبت به وزن خود کالری بیشتری نسبت به غذاهای کم کالری مانند میوه ها یا سبزیجات دارد.

بنابراین اگر در رژیم غذایی خود برنج بیش از حد مصرف کنید ، ممکن است در نهایت کالری زیادی مصرف کنید. این امر حفظ کمبود کالری را دشوار می کند.

غذای آماده؟ شما می توانید برنج بخورید و وزن کم کنید، اما مراقب اندازه وعده های غذایی باشید.

به خاطر داشته باشید که اهداف کمبود کالری به عوامل مختلفی مانند سن، وزن بدن، قد، سطح فعالیت و موارد دیگر بستگی دارد.

اما حتماً با پزشک، متخصص تغذیه یا متخصص تغذیه خود مشورت کنید تا تأیید کنید که هدف شما برای کمبود کالری مناسب برای بدن شما است.

بهترین برنج برای کاهش وزن چیست؟

برنج قهوه ای مقداری مغذی تر از برنج سفید است، اما هر دو نوع کالری مشابهی دارند.

بنابراین اگر هدف شما کاهش وزن است، برنجی را که بیشتر دوست دارید انتخاب کنید. هر چه بیشتر راضی باشید، احتمال اینکه زیاده روی کنید کمتر می شود.

در اینجا نحوه انباشته شدن انواع برنج از نظر کالری و مواد مغذی آورده شده است. به این ترتیب، می توانید بهترین نوع برنج را برای برنامه کاهش وزن خود انتخاب کنید.

برنج قهوه ای

برنج قهوه ای یک گزینه عالی برای کاهش وزن است. چرا؟ زیرا این برنج سبوس دار است و غلات کامل می تواند به مدیریت وزن کمک کند .

در Noom، ما برنج قهوه‌ای را یک غذای سبز می‌دانیم – به این معنی که چگالی کالری نسبتاً کمی دارد . همانطور که قبلا ذکر کردیم، این به مقدار کالری یک غذا نسبت به وزن یا حجم آن اشاره دارد.

1/2 فنجان برنج قهوه ای 124 کالری دارد و سرشار از مواد مغذی مانند فیبر است. و طبق گفته کلینیک کلیولند، فیبر ممکن است باعث شود برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید . به این ترتیب، کمتر در بین وعده های غذایی پرخوری می کنید یا گرسنه می شوید.

برنج سفید

برنج سفید رپ بدی پیدا می کند، زیرا دانه ای تصفیه شده است . بنابراین ممکن است فکر کنید که باید آن را رها کنید تا به وزن هدف خود برسید.

اما بسیار خوب است که از برنج سفید در حد اعتدال لذت ببرید – به خصوص اگر جزء اصلی وعده های غذایی شما باشد.

در واقع، برای بسیاری از فرهنگ ها، خوردن برنج سفید مهم است. برای کاهش وزن لازم نیست سنت های آشپزی یا غذاهای مورد علاقه خود را کنار بگذارید.

برنج سفید حدود 103 کالری در 1/2 فنجان دارد، اما ارزش غذایی آن مانند برنج قهوه ای نیست.

در صورت امکان، مطمئن شوید که برنج سفیدی که می خورید غنی شده باشد . به این ترتیب، شما همچنان ویتامین های گروه B و آهن را در طول فرآوری از دست می دهید .

فیبر دوباره به برنج سفید غنی شده اضافه نمی شود، بنابراین غلات را با غذاهای غنی از فیبر – به عنوان مثال، حبوبات، سبزیجات و میوه ها متعادل کنید.

آیا خوردن هر روز برنج اشکالی ندارد؟

بله، خوردن روزانه برنج اشکالی ندارد. فقط مطمئن شوید که مراقب وعده های غذایی خود هستید تا کمبود کالری خود را حفظ کنید.

اما چه مقدار برنج برنج زیاد است؟ و چه مقدار برنج در روز برای کاهش وزن باید بخورید؟ در ادامه به آن می پردازیم.

برای کاهش وزن روزانه چقدر برنج بخوریم؟

وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) توصیه می کند که بزرگسالانی که از رژیم غذایی 2000 کالری پیروی می کنند، روزانه معادل شش اونس غلات (از جمله برنج) مصرف کنند . از این غلات، معادل سه اونس باید از غلات کامل و سه اونس دیگر از غلات تصفیه شده باشد.

یک اونس معادل غلات برابر با 1/2 فنجان برنج پخته شده است .

اما از آنجایی که اهداف کالری روزانه برای هر فرد متفاوت است، می توانید توصیه دقیق برای رژیم غذایی خود را در اینجا بیابید .

برنج چه تاثیری بر کاهش وزن دارد؟

این خود برنج نیست که بر کاهش وزن تأثیر می گذارد، بلکه میزان مصرف آن است.

به همین دلیل است که اندازه سهم بسیار مهم است. به توصیه های غذایی روزانه USDA پایبند باشید و مراقب کالری دریافتی خود باشید تا کمبود آن را حفظ کنید.

تمرین انعکاس:

به این فکر کنید که چه چیزی نظارت بر سهم برنج خود را در طول روز دشوار می کند. ممکن است متوجه نشوید که بیش از حد برنج می خورید. ثبت مواد غذایی می تواند کمک کند.

با ثبت مواد غذایی، میزان برنج و سایر غذاهایی که در روز می خورید را پیگیری می کنید. و ابزاری مانند Noom Weight می‌تواند به شما کمک کند میزان غذای مصرفی خود را ثبت کنید تا راحت‌تر از کمبود کالری خود بمانید.

حتی می توانید با ثبت کردن غذا از قبل، وعده های غذایی خود را از قبل برنامه ریزی کنید. به این ترتیب، کالری های اختصاص داده شده در روز یا اندازه وعده های روزانه برنج از USDA را افزایش نمی دهید.

فواید برنج برای سلامتی چیست؟

فواید برنج برای سلامتی به این بستگی دارد که برنج سفید می خورید یا برنج قهوه ای.

تحقیقات نشان می دهد که غلات کامل، مانند برنج قهوه ای، ممکن است به کاهش سطح کلسترول و خطر ابتلا به بیماری هایی مانند بیماری قلبی، سکته، چاقی و دیابت نوع 2 کمک کند.

در همین حال، کلینیک کلیولند بیان می‌کند که هضم برنج سفید برای افرادی که معده حساسی دارند، راحت‌تر از برنج قهوه‌ای است . و برنج سفید غنی شده غنی از اسید فولیک است ، یک ماده مغذی که در دوران بارداری برای رشد دوران بارداری توصیه می شود.

بهترین روش برای کاهش وزن برای تهیه برنج چیست؟

طرز تهیه برنج به اندازه مقداری که می خورید یا با چه غذاهایی می خورید مهم نیست.

هنگامی که در تلاش برای کاهش وزن هستید، برنج را با سایر غذاهای کم کالری که دارای فیبر و پروتئین بالا هستند، همراه کنید.

تحقیقات نشان می دهد که پروتئین و فیبر با سیری مرتبط هستند، بنابراین این غذاها شما را از خوردن غذا در طول روز باز می دارند.

بنابراین بخش‌های توصیه‌شده وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا (USDA) را با سبزیجات پر فیبر (فکر کنید بروکلی یا هویج ) و منابع پروتئین بدون چربی (مانند حبوبات، مرغ یا ماهی ) مصرف کنید.

به این ترتیب، گرسنگی خود را در طول روز به درستی ارضا می کنید و کمبود کالری خود را از بین نمی برید.

کربوهیدرات ها (از جمله برنج) کاهش وزن را متوقف نمی کنند

مهم است بدانید که هنوز هم می‌توانید کربوهیدرات‌ها – مانند برنج – بخورید و وزن کم کنید.

در واقع، در Noom، ما باور نداریم که غذاهای «خوب» یا «بد» وجود داشته باشد. ما فقط تعادل را تشویق می کنیم.

آیا می خواهید ایده هایی در مورد چگونگی به دست آوردن این تعادل در سفر سلامتی خود داشته باشید؟ این لیست از بهترین مواد غذایی برای کاهش وزن را که می توانید با وعده بعدی برنج خود جفت کنید،  بررسی کنید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.