آیا به اندازه کافی آب می نوشید؟

احتمالاً تا به حال می دانید که بدن انسان تقریباً 60 درصد آب است . اما آیا می دانید چرا نوشیدن آب کافی مهم است ؟
 
آب به دفع سموم از اندام های حیاتی شما کمک می کند، پوست شما را سالم نگه می دارد و به انتقال مواد مغذی به سلول ها کمک می کند. بدون آب، ما به راحتی دچار کم آبی می شویم که منجر به سردرد، تحریک و احتمالاً غش می شود. در مورد، ما باید آب بنوشیم، و مقدار زیادی از آن.

چقدر باید بنوشید؟

به احتمال زیاد، قانون “8 لیوان در روز” را شنیده اید. و دور نیست، اما یک لیوان اندازه گیری نسبتاً نادرستی است. در عوض، با لیتر اندازه گیری کنید. ارائه یک عدد جهانی سخت است (هر فرد بسته به سطح فعالیت روزانه، سلامت عمومی شما و محل زندگی شما نیازهای متفاوتی دارد) اما به عنوان یک قانون کلی ، زنان باید 2.2 لیتر در روز (9 فنجان) مصرف کنند و مردان باید مصرف کنند. روزانه 3 لیتر آب (13 فنجان) مصرف کنید. البته، شما می توانید بر اساس ترجیح شخصی و سطح فعالیت، از این توصیه ها بالاتر بروید. بسیاری از افراد با سطح فعالیت بالا تا 4 لیتر در روز می نوشند.

اگرچه خطر نوشیدن بیش از حد آب نسبتاً کم است، اما همچنان باید از آن آگاه باشید. هیپوناترمی اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که آب بیش از حد خیلی سریع مصرف شود – بعید است در یک دوره بیش از سه ساعت اتفاق بیفتد. علائم می تواند منعکس کننده علائم گرمازدگی باشد: خستگی، درد معده و سردرد. برای جلوگیری از هیپوناترمی، آب مصرفی خود را در طول یک روز پخش کنید.

مزایای نوشیدن کافی چیست؟

آب به کاهش وزن کمک می کند زیرا می تواند به شما کمک کند احساس سیری کنید . سعی کنید قبل از غذا خوردن چند لقمه بنوشید تا سیر شوید.

آب به کاهش وزن کمک می کند زیرا می تواند به شما کمک کند احساس سیری کنید . سعی کنید قبل از غذا خوردن چند لقمه بنوشید تا سیر شوید.

جلوگیری از کم آبی منجر به عملکرد بهتر مغز و بهبود کلی خلق و خو می شود . بدن و ذهن شاد، بدنی است که به خوبی سیراب شود، پس به نوشیدن ادامه دهید!

آب همچنین مایعات بدن شما را متعادل نگه می دارد . این ممکن است برای عملکردهایی مانند بزاق یا هضم غذا واضح باشد، اما آب همچنین به جریان خون و حفظ دمای بدن شما کمک می کند.

آب به عضلات شما انرژی می دهد و (می تواند) موهای شما را درخشان تر کند . ماهیچه ها برای عملکرد به آب نیاز دارند، در غیر این صورت خسته می شوند و نمی توانند در سطوح طبیعی عمل کنند. و هنگامی که صحبت از مو می شود، برخی افراد به دلیل نوشیدن روزانه آب بیشتر، موهای براق تر را گزارش می دهند. آبرسانی مناسب پوست سر از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست سر جلوگیری می کند که به نوبه خود ممکن است منجر به براق شدن موها شود.

فواید آب بی پایان است. اگر تا به حال تشنه نیستید، به هر حال بروید فنجان یا بطری خود را پر کنید. مطمئناً، ممکن است متوجه شوید که چند بار دیگر به حمام می‌روید، اما هی، پس از مدتی نشستن، خون شما به حرکت در می‌آید!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.