آیا بلغور جو دوسر برای کاهش وزن مفید است؟

آیا بلغور جو دوسر به کاهش وزن کمک می کند؟

بلغور جو دوسر خواص کمی دارد که آن را به یک غذای عالی برای کاهش وزن تبدیل می کند.

اول اینکه جو دوسر یک غذای کم کالری است، به این معنی که وقتی با کمبود کالری غذا می خورید، انتخاب خوبی برای پر کردن کالری کمتر است .

علاوه بر این، آنها منبع خوبی از فیبر و پروتئین هستند که دو ماده مغذی هستند که باعث افزایش سیری یا احساس رضایت و سیری می شوند.

جو همچنین دارای شاخص گلیسمی پایینی است، بنابراین باعث افزایش سطح قند خون نمی شود. این مهم است زیرا سطح قند خون ثابت می تواند به کنترل گرسنگی و هوس کمک کند.

اما در حالی که برخی از مطالعات مصرف جو را با کاهش وزن بدن مرتبط می‌دانند ، خوردن بلغور جو دوسر لزوماً نتایج کاهش وزن را نوید نمی‌دهد.

نوع جو و نحوه تهیه بلغور جو دوسر می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند.

حتما به اندازه های توصیه شده روی بسته بندی توجه کنید. همچنین مراقب چیزهایی باشید که ممکن است باعث کاهش کالری شوند، مانند قندهای افزوده شده در بلغور جو دوسر فوری یا تاپینگ های شکری DIY.

آیا می توان با خوردن بلغور جو دوسر چربی شکم را از بین برد؟

اگرچه برخی تحقیقات چگونگی تاثیر جو دوسر بر چربی شکم را بررسی کرده‌اند ، اما علم به طور قطع ثابت نکرده است که می‌توانید با خوردن غذاهای خاص چربی بدن را کاهش دهید.

اما شما می‌توانید با خوردن با کمبود کالری ، چربی کلی بدن خود را کاهش دهید – به این معنی که کالری بیشتری نسبت به آنچه می‌خورید می‌سوزانید.

مطمئن نیستید کسری ایده آل شما چیست؟ ماشین حساب کسری کالری ما به شما کمک می کند تا بفهمید.

آیا بلغور جو دوسر باعث افزایش وزن می شود؟

همانطور که در بالا ذکر کردیم، وقتی صحبت از کاهش وزن به میان می‌آید، همه چیز در مورد غذا خوردن با کمبود کالری است.

بنابراین، تا زمانی که کالری بیشتری نسبت به مصرف خود بسوزانید، هیچ غذایی مانند بلغور جو دوسر باعث افزایش وزن شما نمی شود.

برای حفظ کمبود کالری، به یاد داشته باشید که برچسب مواد غذایی خود را بررسی کنید. در حالی که ممکن است به نظر برسد که بلغور جو دوسر همیشه یک انتخاب سالم است، برخی از انواع آن حاوی کالری اضافی از شکر و طعم دهنده هستند.

برای ایمن بودن، به دنبال جوی ساده که حاوی شکر اضافه نیست باشید و ترکیبات و تاپینگ های خود را اضافه کنید.

برای کاهش وزن در روز چه مقدار بلغور جو دوسر باید بخورید؟

مقدار بلغور جو دوسر که باید بخورید به کالری مورد نیاز شما بستگی دارد.

از آنجایی که کاهش وزن مستلزم خوردن با کمبود کالری است، هیچ مقدار واحدی از بلغور جو دوسر وجود ندارد که به کاهش وزن سریع‌تر یا آسان‌تر شما کمک کند—بنابراین می‌توانید با خیال راحت از رژیم غذایی مرسوم جو دوسر چشم پوشی کنید.

در عوض، سعی کنید جو دوسر را با توجه به نیازها و ترجیحات کالری خود به روز خود اضافه کنید.

برنامه‌ای مانند Noom Weight می‌تواند به‌طور خودکار کالری مورد نیاز روزانه شما را محاسبه کند و با کاهش وزن آن‌ها را تنظیم کند، بنابراین شما دقیقاً می‌دانید که چقدر باید بخورید تا به اهداف کاهش وزن خود برسید.

در نهایت، ما توصیه می‌کنیم تعادل پروتئین، کربوهیدرات‌های پیچیده و چربی را برای تامین سوخت بدن و کمک به شما در ایجاد بیشترین احساس رضایت داشته باشید. خبر خوب؟ بلغور جو دوسر شامل هر سه این درشت مغذی ها است که آن را به یک وعده غذایی عالی برای کاهش وزن تبدیل می کند.

چرا بلغور جو دوسر برای کاهش وزن مفید است؟

وقتی با کمبود کالری غذا می خورید، مهم است که بتوانید کالری کمتری را پر کنید و همچنان احساس سیری کنید – و بلغور جو دوسر می تواند به شما در انجام این کار کمک کند.

بلغور جو دوسر دارای چگالی کم کالری است

همه غذاها دارای چگالی کالری هستند که تعداد کالری در وزن معین غذا است.

در Noom، ما همه غذاها را بر اساس تراکم کالری به سه دسته تقسیم می کنیم.

  • غذاهای سبز تراکم کالری کمی دارند.
  • غذاهای زرد دارای تراکم کالری متوسطی هستند.
  • غذاهای نارنجی دارای چگالی کالری بالایی هستند. به خاطر داشته باشید، فقط به این دلیل که یک غذا دارای تراکم کالری بالایی است، به این معنی نیست که همیشه باید از آن اجتناب کنید – اعتدال کلیدی است.

جو دوسر یک غذای سبز در اینجا در Noom Weight است.

غذاهای سبز برای کاهش وزن مفید هستند زیرا به شما امکان می دهند غذای کمتری سیر کنید و به طور کلی سرشار از مواد مغذی سالم هستند.

به عبارت دیگر، از آنجایی که بلغور جو دوسر دارای چگالی کالری پایینی است، می توانید حجم بیشتری از آن را نسبت به غذاهای پر کالری – مانند گرانولای شیرین شده یا فرآوری شده – بخورید و همچنان کالری کمتری مصرف کنید.

فیبر موجود در بلغور جو دوسر باعث افزایش سیری می شود

فیبر محلول موجود در جو دوسر هضم را کند می کند و به شما کمک می کند برای مدت طولانی احساس سیری کنید .

این افزایش سیری می تواند به شما کمک کند به اهداف کالری خود پایبند باشید و در طولانی مدت وزن کم کنید.

در واقع، یک بررسی نشان می دهد که افرادی که از رژیم غذایی پر فیبر استفاده می کنند، خطر کاهش وزن و چاقی کمتری دارند.

و یک فنجان بلغور جو دوسر ساده تهیه شده با آب شامل 4 گرم فیبر رضایت بخش است .

سعی کنید زمانی که غذاهای پرفیبر مانند بلغور جو دوسر مصرف می کنید آهسته غذا بخورید—ممکن است متوجه شوید که سریعتر از آنچه انتظار دارید احساس سیری می کنید! خوردن آگاهانه می تواند به شما کمک کند یاد بگیرید به سیگنال های گرسنگی بدن خود توجه کنید و از پرخوری اجتناب کنید.

چرا بلغور جو دوسر سالم است؟

جو حاوی تعادلی از درشت مغذی ها (پروتئین، کربوهیدرات های پیچیده و چربی) و همچنین ویتامین ها و مواد معدنی است تا بدن شما را شاد نگه دارد.

بلغور جو دوسر به دلیل مشخصات مواد مغذی خوبی که دارد، فواید سلامتی خاصی نیز دارد.

قند خون را تثبیت می کند

همانطور که می دانیم، جو یک منبع عالی از فیبر محلول است.

و تحقیقات نشان می دهد که خوردن فیبر محلول ممکن است به تثبیت سطح قند خون و کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک کند .

از دیگر مزایای قند خون پایدار می توان به کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی، بیماری کلیوی یا از دست دادن بینایی اشاره کرد.

خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد

طبق بررسی اخیر، خوردن جو دوسر ممکن است به جلوگیری از تجمع پلاک در شریان‌ها کمک کند و خطر ابتلا به برخی بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش دهد.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که جو ممکن است به کاهش کلسترول کمک کند ، که خطر ابتلا به بیماری قلبی را نیز کاهش می دهد.

چه نوع بلغور جو دوسر برای کاهش وزن مفید است؟

در حالی که همه انواع بلغور جو دوسر برخی از مواد مغذی را ارائه می دهند، جو دوسر حداقل فرآوری شده بهترین است.

چرا؟ جو دوسر بسیار فرآوری شده، مانند جو دوسر فوری، دارای شاخص گلیسمی بالاتری است.

این بدان معنی است که آنها ممکن است بیشتر باعث افزایش قند خون و به دنبال آن افت قند خون شوند.

یک مطالعه نشان داد که این افزایش و افت قند خون با افزایش گرسنگی و دریافت کالری بیشتر در یک دوره 24 ساعته مرتبط است.

جو دو سر با فرآوری محدود عموماً حاوی فیبر بیشتری است، هضم آن به زمان بیشتری نیاز دارد و شاخص گلیسمی پایین تری دارد.

نتیجه؟ به احتمال زیاد برای مدت طولانی تری احساس سیری می کنید و نوسانات قند خون را که می تواند منجر به افزایش گرسنگی و دریافت کالری شود، تجربه نخواهید کرد.

1. جو دو سر برش فولادی

جو دو سر برش فولادی، دانه های کامل جو دوسر یا بلغور جو دوسر است که با استفاده از تیغه فولادی به دو یا سه قطعه کوچکتر بریده شده است.

جدا از هسته کامل جو دوسر، جو دو سر برش فولادی در مقایسه با سایر جو دوسرها کمترین پردازش را دارد، به همین دلیل است که پختن و هضم آن اغلب زمان بیشتری می برد.

جو دو سر برش فولادی همچنین دارای شاخص گلیسمی پایینی است ، بنابراین احتمال اینکه چند ساعت بعد به دنبال یک میان وعده باشید کمتر است – و زمانی که در تلاش برای کاهش کالری هستید، این یک پیروزی است.

2. جو اسکاتلندی

جو اسکاتلندی جو دوسر کاملی است که به صورت یک بافت نرم و لطیف آسیاب شده و قوام فرنی مانندی به آن می دهد .

جو دوسر اسکاتلندی مانند جو دوسر فولادی دارای حداقل فرآوری است و فواید تغذیه ای مشابهی دارد.

آنها همچنین دارای شاخص گلیسمی پایینی هستند که آنها را به گزینه ای عالی تبدیل می کند تا به عنوان بخشی از برنامه کاهش وزن خود بگنجانید.

3. جو دوسر نورد شده

جوهای رول شده یا جوهای قدیمی، بخار پز، نورد شده و به صورت پرک پهن شده اند.

در حالی که آنها کمی بیشتر از جو دوسر استیل و اسکاتلندی فرآوری شده اند، اما هنوز هم به عنوان یک غذای با شاخص گلیسمی پایین در نظر گرفته می شوند و گزینه خوبی برای افرادی است که به دنبال کاهش وزن هستند.

آیا جو دوسر فوری برای کاهش وزن مفید است؟

جوهای فوری بیشترین پردازش را دریافت می کنند – آنها بخارپز می شوند، صاف می شوند و به قطعات کوچک بریده می شوند که به سرعت در مایکروویو پخته می شوند.

و با تمام پردازش، ممکن است تعجب کنید: آیا بلغور جو دوسر فوری برای کاهش وزن خوب است؟

بلغور جو دوسر فوری حاوی فیبر کمتری است و شاخص گلیسمی بالاتری دارد.

اگر چه بلغور جو دوسر فوری ساده احتمالاً مشکلی ندارد، اما با خوردن بلغور جو دوسر فوری از مزایای کامل کاهش وزن جو دوسر بهره نخواهید برد.

اگر بسته‌های جو دوسر فوری را انتخاب می‌کنید، از گزینه‌های طعم‌دار صرف نظر کنید، زیرا اغلب حاوی مقدار زیادی شکر هستند.

اما اگر بسته های طعم دار جو دوسر فوری همان چیزی است که دوست دارید، نگران نباشید! در Noom Weight، ما معتقد نیستیم که هیچ چیزی کاملاً خارج از محدودیت است – فقط میانه روی را هدف قرار دهید.

چگونه بلغور جو دوسر را برای کاهش وزن آماده می کنید؟

یکی از مواردی که جو دوسر را در کتاب ما برنده اصلی می کند، انعطاف پذیری آن است. اگر بلغور جو دوسر ساده مورد علاقه شما نیست، راه های بی پایانی برای چاشنی آن وجود دارد و در عین حال به اهداف کاهش وزن خود نزدیک می شوید.

جو شیرین

آیا فکر بلغور جو دوسر باعث می شود رویای همه چیز دارچین و شکر را در سر داشته باشید؟ فقط به این دلیل که شما در حال تلاش برای کاهش وزن هستید به این معنی نیست که باید شیرینی خود را انکار کنید.

وقتی شیرینی تان به درد می خورد، سعی کنید بلغور جو دوسر خود را با یک قاشق کره بادام زمینی مخلوط کنید یا مقداری میوه تازه و کمی شربت افرا به کاسه خود اضافه کنید.

اگر میل به چیزی متفاوت دارید، ما در دستور العمل های بلغور جو دوسر گزینه های شیرین زیادی داریم .

بلغور جو دوسر (جو دوسر خوش طعم)

بلغور جو دوسر برای طعم عالی لازم نیست با مواد قندی پر شود. بلغور جو دوسر، مانند بلغور جو دوسر یا کاری بلغور جو دوسر ، راهی آسان برای افزودن سبزیجات به روزتان است.

این دستور پخت بلغور جو دوسر با سبزیجات و سس سویا کم سدیم یک گزینه خوشمزه با کالری کم و پروتئین بالا است. با افزودن سبزیجات، سبزی ها و ادویه هایی که دوست دارید آن را خودتان بسازید. زنجبیل تازه، گشنیز، پیازچه، فلفل و قارچ چند انتخاب هستند.

جو یک شبه

تهیه جو دوسر شبانه آنقدر آسان است که تعجب خواهید کرد که چرا زودتر آن را درست نکردید.

اگر از جو دوسر استفاده می کنید، نسبت 1:1 جو به مایع را دنبال کنید (آب، شیر یا حتی ماست خوب عمل می کند). جو و مایع را از شب قبل در ظرفی با هم مخلوط کنید، همراه با هر افزودنی که دوست دارید، مانند کره بادام زمینی یا دارچین. آن را در یخچال بگذارید تا شب تمام شود.

صبح روز بعد، voila! صبحانه شما آماده است. نسبت جو به مایع خود را بسته به میزان غلیظ و جویدنی که دوست دارید جو خود را آزمایش کنید.

اگر می خواهید مقداری پروتئین و فیبر اضافی اضافه کنید، سعی کنید یک یا دو قاشق چای خوری دانه چیا را در مخلوط بپاشید. اینها به غلیظ شدن بلغور جو دوسر و افزودن بافت کمک می کنند.

آیا در مورد غذاهای بیشتری که می توانند به کاهش وزن کمک کنند، کنجکاو هستید؟

تا به حال، می‌دانید که جو دوسر یک غذای نیرومند برای کمک به مدیریت وزن شماست، اما گزینه‌های خوشمزه دیگری نیز وجود دارد که در حین کاهش وزن، شما را راضی نگه می‌دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.